.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته های خاتمی درباره کروبی

آيت الله خاتمي درباره رابطه ميان کروبي و منتظري اظهار داشت: همين آقاي کروبي در سال 63 يک مصاحبه بلند مفصلي با 20 ستايش از منتظري انجام داد نکته جالب اين است که کروبي در زماني که منتظري همراه با امام و انقلاب بود رفتن به درس او را جرم مي داند ولي درحال حاضر که آقاي منتظري در برابر نظام ولايت فقيه ايستاده ،هم پيمان کامل ، هم سنگر و هم موضع وي است و براي وي نامه ارادتمندانه مي نويسد.

طراحان اغتشاش قصد مقابله با ولایت فقیه داشتند
به گزارش ایرنا؛ آيت الله سيد احمد خاتمي حوادث و فتنه هاي پس از انتخابات را برنامه اي کاملا از پيش تنظيم شده دانست و اظهار داشت: طراحان اغتشاشات پس از انتخابات دو صورت را براي اجراي توطئه خود برعليه نظام طراحي کرده بودند که بنابر شواهد و اعترافات دستگير شدگان، درصورت اول و پيروزي در انتخابات قصد داشتند با تمام قوا به مقابله با ولايت فقيه برخيزند و اهداف مورد نظر خود را دنبال کنند.

وي عمده ترين هدف طراحان اغتشاشات را کنار گذاشتن ولي فقيه از راس جمهوري اسلامي ايران دانست و نشانه آن اظهارات سخيف ضد ولايت عنوان کرد که در آستانه انتخابات و پس از آن به ويژه در 25 خرداد مطرح کردند.

خاتمي افزود: در دومين حالت اين گروه ها و افراد قصد داشتند اگر در انتخابات پيروز نشدند شعار تقلب را مطرح نمايند که مطرح کردند و بعد همفکرانشان اعتراف کردند که تقلب رمز اغتشاشات بوده است بنابراين واضح است که اغتشاشات اخيرمخلوق بعد از انتخابات نبود و قبل از انتخابات براي آن برنامه ريزي دقيقي صورت گرفته بود.

نقشه از پیش طراحی شده کودتا
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکيد کرد: شواهد زيادي مبني بر نقشه از پيش طراحي شده دشمنان و گروه هاي معارض نظام وجود دارد که در اين راستا مي توان به اعترافات دستگير شدگان اشاره کرد و نشانه ديگر اين است که پيش از انتخابات، مسئولين سفارت انگليس از شهروندان مقيم ايران خود ،خواستند که پس از انتخابات در خيابان ها ظاهر نشوند که گوياي طراحي يک کودتاي مخملي در ايران بود.

آيت الله سيداحمد خاتمي در ادامه بيان کرد: البته اين مسئله به معناي اين نيست که دشمنان توانستند در ايران کودتاي مخملي به راه بياندازند بلکه مي توان گفت که اين فتنه جويان از هر فرصتي براي رسيدن به اهداف غلط استفاده مي کنند و امروز اين درايت رهبري و همراهي مردم با ايشان است که اين کودتا را ناکام گذاشته است.

کساني که با نظام ولايي مسئله داشتند پس از انتخابات به صحنه آمدند
عضو شوراي مرکزي جامعه محققين و مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه از آغاز پيروزي انقلاب نظام ولايي مورد هجمه بوده است، تصريح کرد : از ابتداي انقلاب اين نظام ولايي، هم از سوي بيگانگان و هم از سوي برخي از عناصر داخلي جاهل يا مغرض مورد هجمه قرار گرفته اما در حوادث پس از انتخابات پرده ها کنار رفت و تمام کساني که با نظام ولايي مشکل داشتند به صحنه آمدند تا به اين نظام آسيب برسانند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در اين عرصه برخي آگاهانه و براي آسيب رساندن به نظام عمل کردند و برخي هم در اين حوادث بصيرت بايسته اي نداشتند، البته اين موضوع بي سابقه هم نيست در جريان مقابله با امير المومنين(ع) با ناکثين ، قاسطين و مارقين هم کساني شک کردند با اينکه جلودار اميرالمومنين(ع) بود ، اما آنها آمدند به مولا گفتند اين ها هم نماز مي خوانند اين ها هم قرآن مي خوانند ما با اين ها نمي خواهيم بجنگيم که در اين زمان اميرالمومنين فرمود نمي تواند کسي علمدار دين باشد مگر اهل بصيرت باشد اهل صبر باشد و اينکه عالم به مواضع حق باشد.

هاشمی اما و اگر نکند
امام جمعه موقت تهران درخصوص سکوت هاشمي رفسنجاني در قبال حرکات اغتشاشگران و توهين آنها به مقدسات بيان داشت: در رابطه با آقاي هاشمي من از همين طريق درخواست مي کنم که مواضعش را به صراحت و نه با اما و اگر در برابر اغتشاشگران اعلام کند.

تصوير امام (ره) زير پرچم کروبي و موسوي به آتش کشيده شده است
وي درباره آتش زدن عکس حضرت امام (ره ) توسط اغتشاشگران و توهين به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي توسط آنها، گفت : آتش زدن عکس امام (ره) و اهانت به ايشان جرم بسيار بزرگي است فرقه قانون شکنان زير پرچم موسوي و کروبي و ديگران سنگر گرفته اند بايد پاسخگو باشند. قانون شکني ها ،حريم شکني هاي آنها بستر اين اهانت شد. امامي که يک مقاله توهين آميز به ساحت مقدسش اين انقلاب را به پا کرد و قطعا اين خروشي که به منظورمحکوم کردن اين اهانت صورت گرفته چشم فتنه را کور خواهد کرد.

عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) در ادامه با اشاره به نامه برخي چهره ها مبني بر مونتاژ بودن تصويرآتش زدن عکس حضرت امام (ره) گفت: من وقتي اين بيانيه را ديدم به ياد حرف نخست وزير نظامي طاغوت ازهاري افتادم که مردم بر روي پشت بام عليه طاغوت تکبير سر مي دادند ازهاري مي گفت کسي پشت بام نيست نوار مي گذارند و مي گويند مردم شعار مي دهند . در مقابل شعار مي دادند "ازهاري کذايي اين ها همش نواره ، نوار که پا نداره".

عدالت حکم مي کند هيچ کس درحاشيه امنيتي قرار نگيرد
نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري درمورد برخوردهاي دوگانه دستگاه قضايي با برخي متهمان حوادث انتخابات، گفت: اگر چه دستگاه قضايي مجازاتي که تعيين مي کند متناسب با جرم است اما انتظار عمومي از قوه قضاييه اين است با همه مجرمين در هر جايگاهي که هستند برخورد کند. همان طور که رييس محترم قوه قضاييه فرمود هيچ کس نبايد در حاشيه امنيتي قرار داشته باشد، عدالت آن است که هرکس مجرم است با او برخورد شود با هرعنوان و انتسابي که دارد.

نااهلان و طرفداران موسوي و کروبي بدترين ضربه را به رفسنجاني در خطبه تيرماه زدند
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوصص علت اصلي حضور نيافتن هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران، اظهار داشت: هاشمي رفسنجاني همچنان امام جمعه موقت تهران است و طرفداران موسوي و کروبي در خطبه تيرماه نماز جمعه به امامت هاشمي رفسنجاني با رفتار زشت و اغتشاشاتي که آفريدند بدترين ضربه را به وي زده و حرمت نماز جمعه را شکستند. علت اصلي عدم حضورهاشمي رفسنجاني جلوگيري از سوءاستفاده اين افراد از اين مراسم معنوي است. حواشي آخرين خطبه آقاي هاشمي رفسنجاني خاطرات بسيار تلخي در تاريخ نماز جمعه به جاي گذاشت.

اکثريت مجلس خبرگان ولايي هستند
عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري با واکاوي تعيين رييس دوره چهارم اين مجلس درخصوص حاشيه هاي پيرامون اين موضوع،بيان داشت: با صراحت به مردم مي گويم اکثريت مجلس خبرگان همراه با ولايت هستند و بيانيه اي که بيش از 60 نفر از اعضاي خبرگان در حمايت از ولايت امضا کردند، موضع خبرگان بود.

دوست دارم هاشمي همان هاشمي رفسنجاني همراه با ولايت و انقلابيون باشد
خاتمي درباره اعتراضاتي که مردم و برخي از اعضاي مجلس خبرگان به مواضع هاشمي دارند خاطر نشان کرد: باتوجه به ارتباط مستقيمي که با اعضاي خبرگان دارم،مي دانم برخي از آنها اعتراضاتي را به مواضع هاشمي دارند و بعضا هم نامه هايي را به صورت سرگشاده به او مي نويسند و در آخرين اجلاس از 16 ناطق قبل از دستور 12 ناطق به صراحت از مواضع وي انتقاد داشتند.

وي تاکيد کرد: دوست دارم آقاي هاشمي همان هاشمي رفسنجاني گذشته، همراه با ولايت ، همراه با انقلابيون و مورد احترام قاطبه انقلابيون باشد و اميدوارم وي با اعلام موضع شفاف در مقابل اغتشاشگران همان هاشمي رفسنجاني همراه با انقلابيون و ولايت باشند.

آيت الله احمد خاتمي با اشاره به سوابق هاشمي خاطرنشان کرد : هاشمي که سوابق افتخار آفرين قبل از انقلاب و خدمات بعد از انقلابش فراموش شدني نيست انتظار بود پس از محبت مکرر مقام معظم رهبري به وي پس از انتخابات همراهي نشان مي داد در حالي که وي با اظهارات اخير خود در مشهد همچنان مسئله ترديد در انتخابات و تقابل سپاه و بسيج و دانشگاه را مطرح کرد که با مباني رهبر معظم انقلاب در تضاد است.

وي درباره برخي اظهارات مبني بر وجود پروژه اي به نام "هاشمي ستيزي" گفت: من نمي دانم آيا پروژه اي در اين رابطه هست يا نيست ، اما معتقدم اين پروژه سازي ها مشکلي را حل نمي کند سخن اين است که هاشمي رفسنجاني شخصيتي است با سوابق خوب مبارزاتي با رژيم طاغوت،و سوابق خوب خدمتي پس از انقلاب در عين حال مورد نقد برخي هم هست. البته بنده پيوسته خود را مقيد به نقد منصفانه دانسته و ديگران را هم دعوت به اين مي کنم باسيد همه ما سينه را فراخ براي شنيدن نقدهاي سازنده داشته باشيم همچنين رعايت ادب و احترام در نقد را يک اصل ضروري مي دانم.

کروبي مي خواست فقه خواندن بنده نزد منتظري را به عنوان يک راز ناگفته فاش کند
عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري درباره سوابق تحصيلي خود که هفت سال نزد حسينعلي منتظري درس فقه خوانده، گفت: اين را آقاي کروبي در نامه اش گفته بود و به خيال خودش مي خواست يک مطلب پنهاني را برملا کند که من به وي گفتم قبل از اينکه شما بفرماييد در زندگي نامه ام اين موضوع را نوشته ام و چاپ شده است.

به دليل نارضايتي امام (ره) از منتظري، سال 67 از وي بريدم
خاتمي افزود: منتظري از ابتداي انقلاب تا سال 67 قائم مقام رهبري و مورد تاييد بود در آن زمان يعني از سال 59 تا سال 67 در کلاس درس وي حضور داشتم اما من از ابتداي سال 67 يعني شش ماه قبل از عزلش فهميدم حضرت امام از وي ناراضي است به فضل خدا از همان اول سال 67 از وي بريدم و از آن زمان تاکنون حتي يک ديدار هم با او نداشته ام.

انحراف منتظري از زمان حمايت از جريان مهدي هاشمي آغاز شد
سيداحمد خاتمي با اشاره به چگونگي آغاز انحراف منتظري خاطرنشان کرد: مسير نادرست منتظري در قصه مهدي هاشمي ظاهر شد وگرنه تا زماني که قائم مقام بود بزرگان تعريف ها و مصاحبه هاي بسياري از وي کردند که در کتاب فقيه عالي قدر، چاپ شده است .

کروبي به درس آقاي منتظري رفتن را در زمان امام جرم مي داند اما امروز هم پيمان اوست
آيت الله خاتمي درباره رابطه ميان کروبي و منتظري اظهار داشت: همين آقاي کروبي در سال 63 يک مصاحبه بلند مفصلي با 20 ستايش از منتظري انجام داد نکته جالب اين است که کروبي در زماني که منتظري همراه با امام و انقلاب بود رفتن به درس او را جرم مي داند ولي درحال حاضر که آقاي منتظري در برابر نظام ولايت فقيه ايستاده ،هم پيمان کامل ، هم سنگر و هم موضع وي است و براي وي نامه ارادتمندانه مي نويسد. آقاي منتظري از کروبي ستايش مي کند درحاليکه مواضع منتظري درشرايط حاضردقيقا مواضع ضد امام و ضد نظام است و به هيچ عنوان نمي تواند سنخيتي با نظام و انقلاب اسلامي داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 آذر 1388
خودشان یقین دارند که مهندس موسوی نه دستور به پاره کردن عکس امام داده و نه ذره ای موافق آن است؛ اما اظهارات او را در این باره نمیگویند. آیا این کار کثیفی برای نشان دادن همراهی او با توهین کنندگان نیست؟
صفری 26 آذر 1388
آقای محترم نطر دهنده آیا شعار جمهوری ایرانی بجای جمهوری اسلامی امام خمینی همان حمله به فکر امام نیست آیا حمله به فکر امام اهمیتش کمتر از حمله به عکس امام است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.